Łukasz Ronduda, Gabriela Sitek, Od redaktorów
Marcin Giżycki, Kino dadaistów i surrealistów
Marcin Giżycki, O symfoniach wielkomiejskich i konstruktywizmie filmowym
Małgorzata Radkiewicz, Indywidualistki we francuskiej awangardzie: Germaine Dulac, Claude Cahun i Marcel Moore
Marcin Giżycki, Kino a awangarda w Polsce przed 1939 rokiem
Daniel Muzyczuk, Kino między uniwersalizmem a hermetyzmem. Synestezyjne eksperymenty Charlesa Sheelera oraz Paula Stranda, Francisa Bruguière’a i Harry’ego Smitha
Małgorzata Radkiewicz, Maya Deren – prekursorska amerykańskiej awangardy filmowej
Magdalena Podsiadło, Amerykańska awangarda. Marie Menken, Stan Brakhage, Jonas Mekas – trzy przypadki autobiograficzne
Karol Radziszewski, Queerowa ekspresja amerykańskiej awangardy filmowej. Twórczość Kennetha Angera, Jacka Smitha, Andy’ego Warhola i Davida Wojnarowicza
Ewa Majewska, Ciało i płeć na ekranie. Awangardowe kino Carolee Schneemann (i Barbary Rubin)
Paulina Haratyk, Home movies, wideodziennik, kino własne. Kino amatorskie w kontekście awangardy
Daniel Muzyczuk, Antyautorytaryzm długiego trwania. Eksperymenty muzyczne i nowy model percepcji dzieła filmowego w twórczości Tony’ego Conrada
Antoni Michnik, Fluxfilm Anthology i film w środowisku Fluxusu – taśma w poszerzonym polu
Paweł Mościcki, Kino letrystyczne i sytuacjonistyczne
Małgorzata Radkiewicz, Kontynuatorki Mai Deren w amerykańskiej awangardzie: Yvonne Rainer, Abigail Child i Su Friedrich
Łukasz Mojsak, Refleksje nad statusem narracji. Filmowa menippea w twórczości Yvonne Rainer, Jamesa Benninga i Hollisa Framptona
Krystyna Mazur, Dotyk kina: eksperymenty Barbary Hammer
Beata Kosińska-Krippner, Filmowe prototypy Petera Kubelki oraz konfiguracje ciała w twórczości VALIE EXPORT
Łukasz Ronduda, Warsztat Formy Filmowej. Między sztuką a kinematografią
Marika Kuźmicz, Film awangardowy oraz sztuka wideo polskich artystek w latach 70. XX wieku
Michał Matuszewski, Eseista z kamerą. Awangardowa twórczość Chrisa Markera
Krystyna Mazur, Wielkie nieobecne: czarne reżyserki filmów eksperymentalnych w USA
Iwona Kurz, „Rzeczywistość musi się zacząć”. Kino Haruna Farockiego jako narzędzie krytyki obrazów kształtujących zbiorową świadomość wizualną
Magda Lipska, Jak to jest być problemem? Czarność i rasa w filmach Black Audio Film Collective
Małgorzata Radkiewicz, Awangarda w stylu queer. Twórczość Dereka Jarmana
Andrzej Pitrus, The Passing Billa Violi: czasem obrazy muszą czekać
Gabriela Sitek, „Czesanie historii pod włos”, czyli o kwestii reprezentacji we współczesnym dokumentalnym kinie found footage
Łukasz Mojsak, Sztuka ruchomego obrazu między filmem, kinem i wideo w latach 90. i pierwszej dekadzie XXI wieku
Jakub Depczyński, Film artystyczny po Internecie
Jakub Majmurek, Kino-sztuka pięć lat później
Tytuł: Historie filmu awangardowego. Od dadaizmu do postinternetu
Redaktorzy: Łukasz Ronduda, Gabriela Sitek
Projekt okładki, układ typograficzny, skład: Krzysztof Bielecki
Wydawcy: Fundacja Okonakino, Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Korporacja Ha!art
Miejsce i data wydania: Warszawa–Kraków 2020
Cena: 34 zł