"Historie filmu awangardowego. Od dadaizmu do postinternetu" - spis treści

Łukasz Ronduda, Gabriela Sitek, Od redaktorów

Marcin Giżycki, Kino dadaistów i surrealistów

Marcin Giżycki, O symfoniach wielkomiejskich i konstruktywizmie filmowym

Małgorzata Radkiewicz, Indywidualistki we francuskiej awangardzie: Germaine Dulac, Claude Cahun i Marcel Moore

Marcin Giżycki, Kino a awangarda w Polsce przed 1939 rokiem

Daniel Muzyczuk, Kino między uniwersalizmem a hermetyzmem. Synestezyjne eksperymenty Charlesa Sheelera oraz Paula Stranda, Francisa Bruguière’a i Harry’ego Smitha

Małgorzata Radkiewicz, Maya Deren – prekursorska amerykańskiej awangardy filmowej

Magdalena Podsiadło, Amerykańska awangarda. Marie Menken, Stan Brakhage, Jonas Mekas – trzy przypadki autobiograficzne

Karol Radziszewski, Queerowa ekspresja amerykańskiej awangardy filmowej. Twórczość Kennetha Angera, Jacka Smitha, Andy’ego Warhola i Davida Wojnarowicza

Ewa Majewska, Ciało i płeć na ekranie. Awangardowe kino Carolee Schneemann (i Barbary Rubin)

Paulina Haratyk, Home movies, wideodziennik, kino własne. Kino amatorskie w kontekście awangardy

Daniel Muzyczuk, Antyautorytaryzm długiego trwania. Eksperymenty muzyczne i nowy model percepcji dzieła filmowego w twórczości Tony’ego Conrada

Antoni Michnik, Fluxfilm Anthology i film w środowisku Fluxusu – taśma w poszerzonym polu

Paweł Mościcki, Kino letrystyczne i sytuacjonistyczne

Małgorzata Radkiewicz, Kontynuatorki Mai Deren w amerykańskiej awangardzie: Yvonne Rainer, Abigail Child i Su Friedrich

Łukasz Mojsak, Refleksje nad statusem narracji. Filmowa menippea w twórczości Yvonne Rainer, Jamesa Benninga i Hollisa Framptona

Krystyna Mazur, Dotyk kina: eksperymenty Barbary Hammer

Beata Kosińska-Krippner, Filmowe prototypy Petera Kubelki oraz konfiguracje ciała w twórczości VALIE EXPORT

Łukasz Ronduda, Warsztat Formy Filmowej. Między sztuką a kinematografią

Marika Kuźmicz, Film awangardowy oraz sztuka wideo polskich artystek w latach 70. XX wieku

Michał Matuszewski, Eseista z kamerą. Awangardowa twórczość Chrisa Markera

Krystyna Mazur, Wielkie nieobecne: czarne reżyserki filmów eksperymentalnych w USA

Iwona Kurz, „Rzeczywistość musi się zacząć”. Kino Haruna Farockiego jako narzędzie krytyki obrazów kształtujących zbiorową świadomość wizualną

Magda Lipska, Jak to jest być problemem? Czarność i rasa w filmach Black Audio Film Collective

Małgorzata Radkiewicz, Awangarda w stylu queer. Twórczość Dereka Jarmana

Andrzej Pitrus, The Passing Billa Violi: czasem obrazy muszą czekać

Gabriela Sitek, „Czesanie historii pod włos”, czyli o kwestii reprezentacji we współczesnym dokumentalnym kinie found footage

Łukasz Mojsak, Sztuka ruchomego obrazu między filmem, kinem i wideo w latach 90. i pierwszej dekadzie XXI wieku

Jakub Depczyński, Film artystyczny po Internecie

Jakub Majmurek, Kino-sztuka pięć lat później

Tytuł: Historie filmu awangardowego. Od dadaizmu do postinternetu
Redaktorzy: Łukasz Ronduda, Gabriela Sitek
Projekt okładki, układ typograficzny, skład: Krzysztof Bielecki
Wydawcy: Fundacja Okonakino, Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Korporacja Ha!art
Miejsce i data wydania: Warszawa–Kraków 2020
Cena: 34 zł

Więcej o książce >>

 
Doc shop
Kup nasze filmy na DVD
NEWSLETTER
Zapisz się do newslettera

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym serwisie, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Czytaj więcej w: Polityce prywatności

OK