Regulamin konkursu „MDAG Porusza. Ty opowiadasz”

Regulamin konkursu „MDAG porusza. Ty opowiadasz”

§ 1 Postanowienia ogólne

1.1. Organizatorem konkursu jest

Against Gravity Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-703) przy ul. Bukowińskiej 26c/12, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000199919,

zwana dalej „Organizatorem” 

1.2. Konkurs organizowany jest w dniach od 9 maja do 16 maja 2025 roku

1.3. Miejscem przeprowadzania konkursu jest terytorium Polski. 

1.4. Konkurs odbywa się na platformie TikTok. 

 

§ 2 Zasady uczestnictwa w Konkursie

2.1. Uczestnikami Konkursu mogą być wyłącznie pełnoletni Użytkownicy, którzy zamieszczą publiczny materiał wideo na platformie TikTok i oznaczą go przy użyciu następującego hasztagu: #MDAG2025 oraz zaobserwują profil https://www.tiktok.com/@millenniumdocsag na TikToku. Zwycięzcy konkursu zostaną poinformowani o wygranej poprzez komentarz pod Zgłoszeniem Konkursowym z ramienia https://www.tiktok.com/@millenniumdocsag. Szczegóły przekazania nagrody zostały opisane w  §4. 

2.2. Uczestnikami Konkursu nie mogą być pracownicy i przedstawiciele Organizatora oraz członkowie ich rodzin do drugiego stopnia pokrewieństwa, oraz innych podmiotów biorących bezpośredni udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu Konkursu na zlecenie Organizatora. 

2.3. Uczestnicy spełniający powyższe wymagania mogą wziąć udział w Konkursie tworząc pracę konkursową i publikując ją na platformie TikTok.

2.4. Można zgłosić więcej niż jedną pracę konkursową, publikując dodatkowe materiały.

2.5. W Konkursie można brać udział wyłącznie osobiście, tj. niedopuszczalne jest tworzenie fikcyjnych kont lubi dokonywanie zgłoszeń konkursowych w imieniu osób trzecich. 

2.6. Zgłoszenie udziału w Konkursie oznacza akceptację jego zasad przewidzianych w niniejszym Regulaminie. 

2.7. Organizator zastrzega sobie prawo do nie przyjęcia zgłoszeń do Konkursu, które nie dotarły do niego w odpowiednim terminie, z przyczyn od niego niezależnych, m.in. wskutek awarii łączy internetowych czy systemu Uczestnika Konkursu. 

2.8. Nagrodą w Konkursie jest: 

  • całoroczny dostęp (od 1 czerwca 2025 roku do 1 czerwca 2026 roku) do platformy vod.mdag.pl, który zakłada nielimitowaną liczbę dostępów. Będą przekazywane na prośbę zwycięzcy w transzach w postaci kodów na dowolne 10 filmów o ważności do 90 dni. 
  • Podwójne zaproszenia na pokazy przedpremierowe w Warszawie wszystkich filmów wprowadzanych do dystrybucji kinowej w okresie 1 czerwca 2025 roku - 1 czerwca 2026 roku przez Against Gravity sp. z o.o.
  • Karnet na 23. edycję festiwalu Millennium Docs Against Gravity, która odbędzie się w maju 2026 roku.
  • Zestaw gadżetów festiwalowych - koszulka festiwalowa, czapka, torba oraz plakat
  • Z nagrań stworzonych przez zwycięzców powstanie festiwalowy after movie, który będzie wyświetlany w trakcie pokazów plenerowych 22. MDAG (20 maja-2 czerwca) w Warszawie oraz promowany na profilu festiwalu w serwisie TikTok

Fundatorem Nagród i podmiotem odpowiedzialnym za ich wydanie jest Organizator. 

 

§ 3 Zasady przyznawania nagrody konkursowej 

3.1. Zadanie każdego Uczestnika Konkursu polega na stworzeniu autorskiego materiału filmowego, który będzie krótką relacją z obecności podczas 22. edycji  festiwalu Millennium Docs Against Gravity. Materiał musi zostać oznaczony przez Uczestnika odpowiednimi hasztagami  #MDAG2025 i opublikowany na platformie TikTok. Każdy z Uczestników Konkursu musi dodatkowo zaobserwować profil @https://www.tiktok.com/@millenniumdocsag na platformie. Uczestnicy Konkursu muszą opublikować filmy jako publiczne, aby były brane pod uwagę jako zgłoszenia konkursowe.

3.2. Uczestnik Konkursu publikując materiał oznaczony powyższym haztagiem oświadcza, że materiał nie był nigdzie wcześniej publikowana oraz że jest on jedynym właścicielem praw autorskich do wideo, które nie narusza przepisów prawa, prawem chronionych dóbr osób lub podmiotów trzecich ani też praw na dobrach niematerialnych.

3.3. Uczestnik Konkursu zobowiązuje się do przestrzegania obowiązujących w Polsce przepisów prawa, norm społecznych i obyczajowych, postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz zasad współżycia społecznego, a w szczególności do nie publikowania w ramach Konkursu materiału, które: 

  • są obraźliwe; 
  • nawołują do agresji; 
  • obrażają osoby trzecie; 
  • zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby; 
  • obrażają inne narodowości, religie, rasy ludzkie; 
  • są wulgarne lub zawierają wulgaryzmy; 
  • przyczyniają się do łamania praw autorskich; 
  • propagują używanie narkotyków bądź nie dopuszczonych do obrotu środków odurzających; • propagują nadmierne spożywanie alkoholu; 
  • zawierają linki do stron www naruszających prawo lub dobre obyczaje; 
  • zawierają dane osobowe, teleadresowe lub adresy mailowe osób innych niż zgłaszający się do Konkursu Uczestnik; 
  • zawierają treści o charakterze komercyjnym (reklamy); 
  • są niestosowne w kontekście informacji o śmierci osoby publicznej bądź prywatnej; 
  • w inny sposób naruszają przepisy prawa, normy społeczne bądź obyczajowe lub Regulamin.

3.4. Uczestnik poprzez przesłanie zgłoszenia wyraża zgodę na publikację swojego zgłoszenia z podaniem nazwiska Autora lub nazwy jego konta w serwisie TikTok jako źródła oraz oświadcza, że udziela Organizatorowi Konkursu nieodpłatnej licencji na korzystanie z pracy konkursowej na terenie Polski oraz poza nią, na następujących polach eksploatacji:

a) prawo sporządzenia cyfrowego zapisu utworów;

b) wprowadzanie utworów do obrotu w sieci Internet,

c) prawo wprowadzania utworów do pamięci komputera oraz do własnych baz danych;

d) wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową,

e) zwielokrotnienie utworu (także w sieci Internet), w tym na każdym nośniku audiowizualnym, a w szczególności na nośniku magnetycznym i dysku komputerowym oraz wszystkich typach nośników przeznaczonych do zapisu cyfrowego,

f) prawo dokonywania obróbki komputerowej oraz wprowadzania zmian i modyfikacji utworów, wymaganych przez specyfikę medium internetowego; 

g) prawo publicznego odtwarzania oraz nadawania, a także publicznego udostępniania utworów w sieci Internet w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, niezależnie od rodzaju i sposobu działania urządzenia, aplikacji, którymi się w tym celu posługuje;

h) prawo wykorzystania utworów w różnych formatach, w tym w postaci drukowanej w całości lub we fragmentach, wraz z prawem włączania utworów (lub ich fragmentów) do innych utworów i tworzenia opracowań (abstraktów); 

i) prawo do tworzenia papierowych wersji (wydruków) utworów;

j) prawo wykorzystania utworów w celu promocji i reklamy,

l) wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem danego utworu, w tym przekazywania utworu, także odpłatnego innym podmiotom, w tym operatorom telekomunikacyjnym;

m) prezentowania utworów, w tym odpłatnego, do ograniczonego lub nieograniczonego kręgu odbiorców, w tym w szczególności w ramach usług telekomunikacyjnych za pośrednictwem aparatów telefonicznych i innych urządzeń mobilnych (np. sms/mms );

n) wykonywania praw zależnych i udzielania zgody na ich wykonanie na wskazanych wyżej polach eksploatacji.

Organizator uprawniony będzie także do udzielania sublicencji w pełnym zakresie licencji wskazanym powyżej.

3.5. Kryterium wyłonienia Zwycięzcy jest nadesłanie najciekawszego materiału.

3.6. Nad prawidłowością przebiegu Konkursu czuwać będzie oraz zwycięzców wyłoni Komisja Konkursowa powołana przez Organizatora, składająca się z 3 Przedstawicieli Organizatora. Z czynności Komisji zostanie sporządzony protokół, z wyszczególnieniem Zwycięzców Konkursu oraz przyznanych im nagród. 

3.7. Posiedzenia Komisji, podczas którego nastąpi przyznanie nagród Konkursowych, odbędzie się w terminie do 17.05.2025 r. W Konkursie nagrodzony zostanie 10 (dziesięciu) Uczestników. Komisja zastrzega sobie prawo do nie wydania Nagród konkursów, o czym poinformuje w serwisie TikTok.

3.8. Jeden Uczestnik może otrzymać jeden zestaw nagród. 

3.9. Nagroda w Konkursie określona w pkt. 2.9. powyżej nie podlega wymianie na jej równowartość w formie pieniężnej, ani na nagrody innego rodzaju. 

3.10. Zwycięzca Konkursu nie może przenieść prawa do otrzymania nagrody na osoby trzecie. 

 

§ 4 Ogłaszanie wyników i wydanie nagród w Konkursie

4.1. Informacja o wynikach Konkursu umieszczona zostanie na stronie konkursowej najpóźniej w ciągu 2 dni od posiedzenia Komisji Konkursowej, o którym mowa w pkt. 3.6 niniejszego Regulaminu. 

4.2. Zwycięzca Konkursu zostanie poinformowany o wygranej w komentarzu Organizatora pod wideo konkursowym. Zwycięzca jest zobowiązany w terminie do 36 godzin od otrzymania komentarza przesłać za pomocą wiadomości e-mail swoje dane adresowena adres mailowy Organizatora: mateusz@againstgravity.pl

4.3. Aby otrzymać nagrodę Zwycięzca zobowiązany jest podać następujące dane: imię, nazwisko, adres zamieszkania z kodem pocztowym i numerem telefonu. 

4.4 Wysyłając zgłoszenie Uczestnik potwierdza, że wideo wymienione w punkcie 3.1 Regulaminu jest jego autorstwa. Nagroda w Konkursie zostanie wysłana Zwycięzcy pocztą jeżeli w przeciągu dwóch dni od momentu ogłoszenia wyników, nie pojawią się roszczenia osób trzecich dotyczące zgłoszenia Zwycięzcy konkursu.

4.5. W przypadku braku możliwości skontaktowania się ze zwycięzcą z przyczyn niezależnych od Organizatora lub nie spełnienia wymogów podanych w punkcie 4.3 lub powyżej procedura wyboru Zwycięzcy powtórzy się zgodnie z postanowieniami punktów 3.5-3.7 Regulaminu. 

4.6. W przypadku w którym zwycięzca nie będzie mógł skorzystać z Nagrody organizator wyłoni nowego Zwycięzcę, zgodnie z punktem 3.5 Regulaminu.

4.7. Podanie nieprawdziwych lub niekompletnych danych (imienia, nazwiska i adresu zamieszkania) będzie stanowić przyczynę odmowy wydania Uczestnikowi w przypadku wygranej. 

4.8. Wydanie nagrody nastąpi zgodnie z obowiązującymi przepisami podatkowymi. 

4.9. Nagroda może zostać przyznana jedynie osobie, która spełni wszystkie warunki Konkursu opisane w niniejszym Regulaminie. 

4.10. Po zakończeniu procesu weryfikacji danych Zwycięzca zostanie poinformowany przez Organizatora o sposobie i miejscu odbioru nagrody. Nagrody nieodebrane ulegają przepadkowi. 

 

§ 5 Postępowanie reklamacyjne

5.1 Wszelkie reklamacje dotyczące sposobu przeprowadzenia Konkursu Uczestnicy winni zgłaszać Organizatorowi na piśmie w terminie do 14 dni od zakończenia Konkursu. O zachowaniu terminu do wniesienia reklamacji decyduje data stempla pocztowego.

5.2. Pisemna reklamacja powinna zawierać: imię, nazwisko, numer telefonu i dokładny adres Uczestnika, e-mail podany w Konkursie, jak również dokładny opis i powód reklamacji.

5.3. Reklamacja powinna być kierowana na adres Organizatora.

5.4. Reklamacje rozpatrywane będą w ciągu 30 dni roboczych od dnia ich otrzymania. O rozpatrzeniu reklamacji jej autor zostanie powiadomiony pisemnie.

5.5. Decyzja Organizatora jest ostateczna i kończy postępowanie reklamacyjne. Niezależnie od postępowania reklamacyjnego Uczestnik może dochodzić swoich roszczeń przed właściwym sądem powszechnym.

 

§ 6 Przetwarzanie danych osobowych

6.1. Administratorem danych osobowych zbieranych od Uczestników jest Against Gravity Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-703) przy ul. Bukowińskiej 26c/12, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000199919. Przetwarzanie danych osobowych odbywać się będzie na podstawie art. 6 ust 1 lit. a)  Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („Rozporządzenie”).

Administrator danych osobowych powołał administratora bezpieczeństwa informacji nadzorującego prawidłowość przetwarzania danych osobowych, z którym można skontaktować się za pośrednictwem adresu e-mail: mateusz@againstgravity.pl.

6.2. Dane osobowe Uczestników będą przetwarzane w celu organizacji i przeprowadzenia konkursu, w celu przekazania nagród oraz w celach podatkowych (dotyczy Zwycięzców) – jeżeli występują obowiązki podatkowe.

6.3. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny, ale jest niezbędne do udziału w Konkursie.

6.4. Uczestnikom, którzy podają dane osobowe przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz z zastrzeżeniem przepisów prawa przysługuje prawo do:

  1. sprostowania danych,
  2. usunięcia danych,
  3. ograniczenia przetwarzania danych,
  4. przenoszenia danych,
  5. wniesienia sprzeciwu,
  6. cofnięcia zgody w dowolnym momencie.

6.5 Organizator będzie zbierał od Uczestników następujące dane:

  1. imię i nazwisko,
  2. wizerunek,
  3. adres e-mail,

6.6. Organizator będzie zbierał ponadto od Zwycięzcy następujące dane:

  1. imię, nazwisko, adres zamieszkania z kodem pocztowym,
  2. numer PESEL,
  3. data urodzenia,
  4. nazwa i adres właściwego urzędu skarbowego,
  5. numer telefonu.

6.7. Uczestnikom przysługuje prawo wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

6.8. Uczestnik zezwala na wykorzystanie jego imienia i nazwiska w celu informowania (także w mediach) o wynikach konkursu.

6.9. Organizator oświadcza, iż dane Uczestników nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą poddawane profilowaniu.

6.10. Dane osobowe Uczestnika będą przetwarzane przez czas trwania Konkursu, a w przypadku Zwycięzców przez czas niezbędny do doręczenia nagrody oraz rozliczenia podatku, a następnie usuwane. Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami w postępowaniu sądowym, administracyjnym lub też innym postępowaniu pozasądowym, a także na żądanie kompetentnych organów władzy publicznej, a po tym okresie, jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania, dane są nieodwracalnie usuwane. 

6.11. Organizator stosuje środki techniczne i organizacyjne mające na celu należyte, odpowiednie do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną zabezpieczenia powierzonych danych osobowych. Organizator wdrożył odpowiednie środki aby zapewnić stopień bezpieczeństwa odpowiadający ryzyku z uwzględnieniem stanu wiedzy technicznej, kosztu wdrożenia oraz charakteru, zakresu, celu i kontekstu przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw i wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze zagrożenia. Organizator w szczególności uwzględnia ryzyko wiążące się z przetwarzaniem danych wynikające z:

  1. przypadkowego lub niezgodnego z prawem zniszczenia,
  2. utraty, modyfikacji, nieuprawnionego ujawnienia danych,
  3. nieuprawnionego dostępu do danych osobowych przesyłanych, przechowywanych lub w inny sposób przetwarzanych.

6.12. W związku z Konkursem dane osobowe będą ujawniane zewnętrznym podmiotom, w tym w szczególności, dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych służących do obsługi Konkursu oraz doręczenia nagród, a ponadto takim podmiotom jak banki i operatorom płatności, podmiotom świadczącym usługi księgowe, prawne, podatkowe, kurierom (w związku z realizacją zamówienia).

6.13 Organizator zastrzega sobie prawo ujawnienia informacji dotyczących Uczestnika właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji w granicach obowiązującego prawa, jak też w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.

6.14 Aby wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych lub skorzystać z innych uprawnień, o których mowa powyżej należy wysłać wiadomość na adres mateusz@againstgravity.pl ze stosownym żądaniem. Konsekwencją cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych będzie brak możliwości udziału w Konkursie oraz odbioru nagrody.

6.15 Uczestnik ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy przetwarzanie danych osobowych użytkownika dotyczących narusza przepisy Rozporządzenia.

 

§ 7 Postanowienia Końcowe

7.1. Niniejszy Regulamin stanowi jedyny dokument określający zasady Konkursu. Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają wyłącznie charakter informacyjny. 

7.2 Regulamin Konkursu dostępny jest w zakładce Aktualności na stronie festiwalu - www.mdag.pl

7.3. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu, pod warunkiem, że  nie naruszy to już nabytych praw Uczestników. O każdorazowej zmianie Organizator poinformuje Uczestników poprzez publikację na oficjalnej stronie festiwalu w zakładce Aktualności - www.mdag.pl

7.4. Wszystkie spory związane z Konkursem będą rozpatrywane przez sąd powszechny właściwy dla siedziby Organizatora.

7.5. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają ogólnie obowiązujące przepisy prawa.

7.6. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 08 maja 2025 roku.