Nienasyceni. Pełny program 22. MDAG ONLINE

Przez ostatnie dni oglądaliśmy filmy dokumentalne w siedmiu miastach Polski. Dla tych, którzy wciąż czują głód lub nie mogli przyjść na stacjonarne pokazy, mamy dobrą wiadomość. Ponad 100 filmów możecie zobaczyć w ramach tegorocznej części online Millennium Docs Against Gravity. Uczta (i sprzedaż karnetów) rusza 20 maja o 8 rano i potrwa do 2 czerwca na mdag.pl

Wśród dostępnych online filmów znajdziecie m.in. wielkich zwycięzców festiwalu. Nie zabraknie zdobywcy Grand Prix – Nagrody Banku Millennium – „Yintah” i wyróżnionego w tej kategorii „A w niej pragnienie”. Na mdag.pl obejrzycie także „Instrumenty bijącego serca” (Nagroda dla Najlepszego Filmu Krótkometrażowego), „Pieśni płonącej ziemi” (nagroda Visa za Najlepszy Debiut, Nagroda Amnesty International Polska i wyróżnienie w kategorii Najlepsze Zdjęcia), „Pod powierzchnią” (nagroda dla Najlepszego Filmu Polskiego) czy „S/He Is Still Her/e: historia Genesis P-Orridge” (Nagroda Nos Chopina).

 

Ile kosztuje e-bilet i e-karnety?

Pojedynczy e-bilet kosztuje 12 zł.

Filmy w e-karnecie możesz oglądać taniej!

E-karnet na 5 filmów kosztuje 50 zł (cena za obejrzenie jednego filmu to 10 zł).

E-karnet na 10 filmów kosztuje 90 zł (cena za obejrzenie jednego filmu to 9 zł).

E-karnet na 14 filmów kosztuje 111 zł (cena za obejrzenie jednego filmu to 7,92 zł).

Film może obejrzeć przez 24 godziny od zakupu. Po naciśnięciu odtwórz będziecie mieli 8 godzin na obejrzenie filmu, czyli dwie godziny więcej niż w roku poprzednim. 

Tylko w online: bloki filmów krótkometrażowych

Blok 1 – „W potrzasku” – Czasem znajdujemy się w sytuacji, z której trudno się uwolnić. Tego uczucia doświadczają także bohaterowie i bohaterki filmów w tym bloku. Czy uda im się ruszyć dalej? Jak poradzić sobie, kiedy znajdziesz się w duszących objęciach bez- względnego systemu społecznego i politycznego?

Blok 2 – „Różne formy bliskości” –  Bliskość. Każdy z nas potrzebuje jej w swoim życiu, jeśli doświadczamy jej w pozytywny sposób i na warunkach, które akceptują obie strony. Nie zawsze jednak tak się dzieje, co pokazują filmy w tym bloku. W XXI wieku nie zawsze bliskość oznacza także kontakt z żyjącą istotą, bo sztuczna inteligencja zaczyna ingerować w naszą intymność.

Blok 3 – „Przeszłość/przyszłość” – Przeszłość ma wpływ na to, jak wygląda nasze życie teraz i jak będzie wyglądało w przyszłości. Co zrobić, kiedy chcemy poradzić sobie z tym, co było i zamknąć jakiś etap swojego życia? Jak w skali państw i społeczeństw wygląda zmiana pokoleniowa? Na te pytania odpowiadają filmy w tym bloku.

Blok 4 – „Praca w tle” – Ich pracy nie dostrzegamy na co dzień (i w wielu przypadkach mamy nie dostrzegać), a ma czasem zaskakujący wpływ na nasze życie. Wykonują ją nie tylko ludzie, ale także zwierzęta i maszyny. A czasem ludzie na potrzeby maszyn. Te nieco- dzienne zajęcia zaskakują, budzą wątpliwości, zmuszają do myślenia nad układem sił.

Blok 5 – „Lekcje dorosłości” – Wchodzenie w dorosłość nigdy nie jest łatwe, bo wiąże się ze zmianą sposobu postrzegania rzeczywistości. Niektórzy z nas mają szczęście, bo towarzyszą im wspierający rodzice i nauczy- ciele, inni wprost przeciwnie – muszą poradzić sobie z piętnem, które dorośli pozostawili na ich życiu. Przyglądamy się kilku ważnym lekcjom z dorosłości, które czasem przychodzą za wcześnie i w ogóle nie powinny się wydarzyć.

Pełna lista filmów dostępnych online:

67 milisekund (Sixty-seven Milliseconds), reż./dir.: Antoine Fontaine

A pod flagami słońce (The Sun Under the Flags), reż./dir.: Juanjo Pereira

A w niej pragnienie (A Want in Her), reż./dir.: Myrid Carten

Akta Bibiego (The Bibi Files), reż./dir.: Alexis Bloom

Amerykańska pastorałka (An American Pastoral), reż./dir.: Auberi Edler

BitCoin Killer (Lie to Me), reż./dir.: JanBår Tyrmi

Byliśmy scenografią (We Were the Scenery), reż./dir.: Christopher Radcliff

Charlie Chaplin: duch włóczęgi (Charlie Chaplin: The Spirit of the Tramp), reż./dir.: Carmen Chaplin

Ciemna strona Mount Everest (Everest Dark), reż./dir.: Jeremy Watt

Co dalej? (Afterwards), reż./dir.: Romane Garant Chartrand

Coexistence, My Ass! (Coexistence, My Ass!), reż./dir.: Amber Fares

Córka obu kobiet (The Daughter of Both Women), reż./dir.: Iona E. Quesada, Nora Alberdi Odriozola, Alejandra López Puebla, Nhoa Carmona Aguilar, Malena Montiel Rodríguez

Czarny łabędź 1-4 (The Black Swan 1-4), reż./dir.: Mads Brügger

Czy jestem najchudszą osobą, jaką widzieliście? (Am I the Skinniest Person You’ve Ever Seen?), reż./dir.: Eisha Marjara

Czy maszyny śnią o śmierci? (About a Hero), reż./dir.: Piotr Winiewicz

Czy Ty mnie słyszysz? (Can You Hear Me?), reż./dir.: Anastazja Naumenko

Das Deutsche Volk (Das Deutsche Volk), reż./dir.: Marcin Wierzchowski

Democracy Noir (Democracy Noir), reż./dir.: Connie Field

Dobranoc, Panie Stalinie (Goodnight, Mister Stalin), reż./dir.: Benjamin Kodboel

Drapieżnicy (Predators), reż./dir.: David Osit

Dzieci Kiwu (Seeds from Kivu), reż./dir.: Néstor López, Carlos Valle

Dzieci sekty (Children of the Cult), reż./dir.: Maroesja Perizonius, Alice McShane

Dzieci z Favoriten (Favoriten), reż./dir.: Ruth Beckermann

Efekt Coriolisa (The Coriolis Effect), reż./dir.: Petr Lom

Efekt Helsinek (The Helsinki Effect), reż./dir.: Arthur Franck

Ernest Cole: odnaleziona legenda (Ernest Cole: Lost and Found), reż./dir.: Raoul Peck

Ernest Cole: odnaleziona legenda (z audiodeskrypcją) (Ernest Cole: Lost and Found – with audio description), reż./dir.: Raoul Peck

Gdy zamykam oczy, widzę ogień (To Close Your Eyes and See Fire), reż./dir.: Jakob Carl Sauer, Nikola von Leffern

Gen_ (Gen_), reż./dir.: Gianluca Matarrese

Grabież (The Grab), reż./dir.: Gabriela Cowperthwaite

Historie Jacoba (Stories of Jacob), reż./dir.: Perghuzat Enver

Homunculus (Homunculus), reż./dir.: Bonheur Suprême

Impas (Deadlock), reż./dir.: Lucien Beucher, Mahdi Boucif

Instrumenty bijącego serca (Instruments of a Beating Heart), reż./dir.: Ema Ryan Yamazaki

Jak to powiedzieć? (Perfected Grammar), reż./dir.: Andrea Suwito

Jesteśmy waszymi oczami (Their Eyes), reż./dir.: Nicolas Gourault

Już nic nie czuję (Can't Feel Nothing), reż./dir.: David Borenstein

Kadry moich światów (World Between Us), reż./dir.: Maria Dvořáková

Kuba, na zachód od Zapaty (To the West, in Zapata), reż./dir.: David Bim

Kwiat ośmiu gór (A Flower of Mine), reż./dir.: Paolo Cognetti

Lift Lady (Lift Lady), reż./dir.: Marcin Modzelewski

Lynch / Oz (Lynch / Oz), reż./dir.: Alexandre O. Phillippe

Maria Callas Monica Bellucci: Spotkanie (Maria Callas Monica Bellucci: An Encounter), reż./dir.: Yannis Dimolitsas

Mimo wszystko kocham Cię (Flophouse America), reż./dir.: Monica Strømdahl

Mistrzowie ze Złotej Doliny (Champions of the Golden Valley), reż./dir.: Ben Sturgulewski

Mój drogi Théo (My Dear Théo), reż./dir.: Alisa Kovalenko

My Sunnyside (My Sunnyside), reż./dir.: Matylda Kawka

Mysz w labiryncie i sześciokątny ul (The Hexagonal Hive and a Mouse in a Maze), reż./dir.: Bartek Dziadosz, Tilda Swinton

Nagłe przebłyski głębi istnienia (A Sudden Glimpse To Deeper Things), reż./dir.: Mark Cousins

Nagłe przebłyski głębi istnienia (z audiodeskrypcją) (A Sudden Glimpse To Deeper Things – with audio description), reż./dir.: Mark Cousins

Najgłupsza płyta świata (The World’s Dumbest Record), reż./dir.: Konrad Kulczyński, Jakub Knera

Nazywam się Alfred Hitchcock (My Name Is Alfred Hitchcock), reż./dir.: Mark Cousins

Neapol. Miasto syren (City of Mermaids), reż./dir.: Andrea Fortis

Nemo 1 (Nemo 1), reż./dir.: Albéric Aurtenèche

Nic się nie bój (Fear Fokol), reż./dir.: Tuva Björk

Niebezpieczny chłopak (A Dangerous Boy), reż./dir.: Ole Bendtzen

Nieznane życie kwiatów (The Secret Life of Flowers), reż./dir.: Jakub Wenda

Nutki z karaoke (The Tunes), reż./dir.: Pablo Guarise

Oaza, na którą zasługuję (The Oasis I Deserve), reż./dir.: Inès Sieulle

Obóz, który spłonął (The Building and Burning of a Refugee Camp), reż./dir.: Dennis Harvey

Ojciec, synowie i Duch Święty (The Father, the Sons and the Holy Spirit), reż./dir.: Christian Sønderby Jepsen

Pamięć fotograficzna (A Photographic Memory), reż./dir.: Rachel Elizabeth Seed

Pan Nikt kontra Putin (Mr. Nobody Against Putin), reż./dir.: David Borenstein, Pasha Talankin

Pan Nikt kontra Putin (z audiodeskrypcją) (Mr. Nobody Against Putin – with audio description), reż./dir.: David Borenstein, Pasha Talankin

Pasażer Andrzej Munk (The Passenger Andrzej Munk), reż./dir.: Michał Bielawski

Patrice. Nieustraszona (Patrice: The Movie), reż./dir.: Ted Passon

Pieśni płonącej ziemi (Songs of Slow Burning Earth), reż./dir.: Olha Zhurba

Pod powierzchnią (Bedrock), reż./dir.: Kinga Michalska

Pod wiatr (Tack), reż./dir.: Vania Turner

Podpisano, Hawa (Writing Hawa), reż./dir.: Najiba Noori, Rasul Noori

Portret zdezorientowanego ojca (Portrait of a Confused Father), reż./dir.: Gunnar Hall Jensen

Projektując marzenia (Dust to Dust), reż./dir.: Kosai Sekine

Protokoły 1975 (The 1957 Transcripts), reż./dir.: Kosai Sekine

Przeciwpożarowe kozy (Firefighter Goats), reż./dir.: Phoebe Dobey, George McCann

Przytul mnie mocno (Hold Me Close), reż./dir.: Aurora Brachman, LaTajh Simmons-Weaver

Riefenstahl (Riefenstahl), reż./dir.: Andres Veiel

Rok w winnicy (The Hills of Wrath), reż./dir.: Léo Boudet

S/He Is Still Her/e: historia Genesis P-Orridge (S/He Is Still Her/e: The Official Genesis P-Orridge Documentary), reż./dir.: David Charles Rodrigues

Sekrety skrajnej prawicy (Undercover: Exposing the Far Right), reż./dir.: Havana Marking

Sisterqueens (Sisterqueens), reż./dir.: Clara Stella Hüneke

Słowo daję (Speak.), reż./dir.: Jennifer Tiexiera, Guy Mossman

Stój tam, gdzie jesteś, pomniku (What We Ask of a Statue Is That It Doesn’t Move), reż./dir.: Daphné Hérétakis

Szczęście dla wszystkich (Happiness to All), reż./dir.: Filip Remunda

Szukając swojego miejsca na ziemi (Home Game), reż./dir.: Lidija Zelovic

Tańcząca na krawędzi (She Dances By the Sea), reż./dir.: Jian Fan, Isabella Zang

To nie jest laurka (On the Impossibility of an Homage), reż./dir.: Xandra Popescu

Trans Memoria (Trans Memoria), reż./dir.: Victoria Verseau

TWST – Things We Said Today (TWST – Things We Said Today), reż./dir.: Andrei Ujică

Uprawiając rewolucję (Farming the Revolution), reż./dir.: Nishtha Jain

Uwolnić Leonarda Peltiera (Free Leonard Peltier), reż./dir.: David France, Jesse Short Bull

Viktor (Viktor), reż./dir.: Olivier Sarbil

Viktor (z audiodeskrypcją) (Viktor – with audio description), reż./dir.: Olivier Sarbil

W domu mojej matki jest wiele drzwi (There Are Many Doors in My Mother’s Home), reż./dir.: David Kind

W izolatce rozbrzmiewa muzyka (Inside, the Valley Sings), reż./dir.: Nathan Fagan, Natasza Cetner

Więcej niż muzeum (More Than a Museum), reż./dir.: Morrosko Vila-San-Juan

Więcej niż słowa (Beyond Words), reż./dir.: Kim Brand

Wybrańcy świtu (Abode of Dawn), reż./dir.: Kristina Schtubert

Yalla Parkour (Yalla Parkour), reż./dir.: Areeb Zuaiter

Yintah (Yintah), reż./dir.: Jennifer Wickham, Brenda Michell, Michael Toledano

Za moich czasów (In My Day), reż./dir.: Iga Lis

Zakaz (The Ban), reż./dir.: Roisin Agnew

Zawieszenie broni (Ceasefire), reż./dir.: Jakob Krese

Zhakować hejt (Hacking Hate), reż./dir.: Simon Klose

Zieloni to nowi czerwoni (Green is the New Red), reż./dir.: Anna Recalde Miranda

Znaleźć winnego (Blame), reż./dir.: Christian Frei

Życie i inne problemy (Life and Other Problems), reż./dir.: Max Kestner

 

Część online 22. MDAG potrwa od 20 maja do 2 czerwca na mdag.pl. Mecenasem tytularnym wydarzenia jest Bank Millennium (https://www.bankmillennium.pl/).