Mysz w labiryncie i sześciokątny ul
Co by było, gdyby każda myśl była ruchem, a każdy ruch myślą? Czym jest inteligencja i kiedy staje się sztuczna? Czy roboty potrafią tańczyć? Czy mogą pomóc dzieciom w nauce? W jaki sposób się uczymy i jakie wartości przekazujemy poprzez gry, rękodzieło i kino? Film łączy elementy współczesnej pedagogiki, zabawy i eksperymentów, analizując wieloaspektową, otwartą mechanikę ludzkiego – uczącego się – umysłu. Ciekawość jest tu głównym motorem działania, a przedmiotem poszukiwań pytania, a nie odpowiedzi. Obserwujemy tkanie koszyka, przeszukujemy zawartość superkomputera, badamy krzywiznę napisanej kredą litery. Wskakujemy do króliczej nory i szukamy rad u naukowców oraz intelektualistów. Czy ludzki umysł może jeszcze wymyślić coś nowego, co jest w stanie zapewnić naszemu gatunkowi dalszy rozwój? Czy jesteśmy gotowi wymyślić alternatywną formę przyswajania wiedzy, która wzniesie nas na nowy, ulepszony poziom egzystencji?
-
czas trwania:93 min.
-
kraj/rok:Wlk. Brytania /2024
-
reżyseria:Bartek Dziadosz, Tilda Swinton
-
język oryginalny filmu:angielski, bengalski
-
zdjęcia:Bartek Dziadosz
-
montaż:Bartek Dziadosz
-
produkcja:Lily Ford, Vijay Vaidyanathan / Derek Jarman Lab
-
wybrane festiwale i nagrody:2024 – MFF Sheffield, 2024 – FF Telluride, 2024 – FF Kolonia
-
sekcje:
-
konkursy:
-
tagi:
-